maandag 3 december 2007

De oude piano

Brimstone & Co hebben een oude piano. Best echt oud, hij zal zo'n eeuw geleden gemaakt zijn.



Het is een erfstuk. Er waren veel goede voornemens om er heel geregeld op te spelen en weer te oefenen. Maar hoe gaan zulke dingen?



De andere hobbies vergen ook tijd en er moeten hondenbrokken verdiend worden. Dus van spelen komt er niets.



De piano staat nu in de verkoop. En dan is de buitenkant niet zo heel belangrijk, wat er achter de panelen te zien is telt dan vooral.



Want daar gebeurt het allemaal. Een piano is een slaginstrument met hamers, dempers en stempennen. En die moeten in orde zijn.



24 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou hij staat er picobello op hoor!
Mooi die details.
Daar zal een nieuwe eigenaar heel blij mee zijn.

Anoniem zei

Leuk hoe je het binnenwerk van deze piano hebt gekiekt. Vinden jullie het niet jammer dat dit instrument in de verkoop gaat???

Ik zou hem gewoon voor de sier houden..

Anoniem zei

Het is een heel mooi erfstuk, en in goede conditie zo te zien !
Jammer dat je hem weg doet.
Hopelijk heeft iemand anders er nog tijden plezier van.

Anoniem zei

de vrolijke klanken in huize Brimstone zullen voortaan door het beagle koor verzorgt worden.
Mooi zoals de binnenkant van dit antieke stuk er uit ziet. zo te zien ook in een prima staat ondanks de hoge leeftijd. het is te zien dat er altijd met veel liefde en zorg mee omgegaan is.

ja en als er toch verder geen intentie is om hier echt verder mee aan de slag te gaan dan is vast een echte kenner hier heel erg blij mee om zoiets nog te kunnen bemachtigen.

Anoniem zei

mmmmm...ik zou m bewaren hoor!
van sommige dingen heb je later spijt ;)
zie je jezelf niet later op leeftijd gezellig een beetje pingelen op de bejaardensoos? :)))))
mooie detailfoto's

Anoniem zei

Mooi zeg die binnenkant en die glanzende toetsen! ook al heb je geen tijd, vindt het heel knap dat je blijkbaar piano kunt spelen!
Je kunt wel een beagle koor beginnen :))

Brimstone zei

@ Monique

Brimstone is zelf een amuzikaal geval. Maar dat wordt ruimschoots aangevuld door de andere partij in de coƶperatie.

Anoniem zei

Wel zonde hoor om weg te doen, staat toch wel leuk in de kamer.
Off topic, denk het haast wel dat jullie destijds een kaart kregen en anders op zijn minst een biertje in de Spons hahaha.

Anoniem zei

Bij ons is het precies anders. Wij hebben een piano staan in principe is deze van onze dochter. Ik heb regelmatig geopperd: niemand speelt er op ik doe dat ding weg. Maar ze wil dat ik de piano bewaar tot ze de piano kan plaatsen. Dat kan nog jaren duren. www.astridvanbeers.web-log.nl

mieke zei

Het is een prachtige mooie piano, maar je hebt gelijk hoor als er niemand op speelt, zou ik hem ook weg doen.
Het neemt een heleboel plek weg he?

OT: dus jij had er ook moeite mee dat de mensen niet op jouw blog konden komen?
Blogger heeft veel vernieuwd, maar niet alles even goed hoor.

Anoniem zei

Dat zal toch een beetje met pijn in het hart zijn.... Hij is alleen al mooi om naar te kijken. Maar eigenlijk gun je zo'n p[rachtig instrument liefdevolle handen die er alles uithalen wat er in zit.... Daar is hij voor gemaakt toch?

Anoniem zei

zonde hoor om hem weg te doen , komt later wel weer om te gaan spelen ...of moet de hondenmand daar staan ???
Je hebt wel mooie detailfoto's gemaakt ...de piano van ons thuis heb ik altijd graag willen hebben ..helaas is hij nu de familie uit .....pingel wel op het fliepsapparaat , whahahahahaha ;))

Anoniem zei

Zoiets had ik ook vroeger en op een gegeven moment wordt het een sta in de weg. Je hebt er mooie foto's van gemaakt, vooral de binnenkant is leuk om te zien.

Harriƫt zei

Wat een mooie piano.
Ik kan het zelf niet.
Maar buiten dat het misschien wel leuk is om op te spelen vind ik het ook wel decoratief staan in de kamer eigenlijk.
Jammer joh, om te verkopen (lijkt me)
Mooie foto's trouwens!

Fijne dag hoor.

Els zei

Ik zou het zonde vinden om hem weg te doen,of hij moet wel zo in de weg staan.
Heel leuk ook om te zien hoe hij er van binnen uitziet.

Chris zei

OT.
Ik heb net mijn blog af. Het lijkt op gekkewerk, maar de foto's kun je nu weer groter klikken.

Anoniem zei

In elk geval is tie goed voor mooie foto's!

(Het is vaak lastig reageren op dit blog, als ik op "reacties" klik dan krijg ik vaak geen reactie. als je begrijpt wat ik bedoel.)

gr eva

Anoniem zei

En niet zomaar een piano, een fraaie Bechstein! Staat hij echt in de weg? Want inderdaad, wat Seraka zegt, dat overkwam ons ook.
Nu staat er hier een handzaam electrisch geval, mijn dochter vindt 't maar niks.

Anoniem zei

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar dit lijkt me een prachtige piano. Leuk dat je hem in detail van binnen en van buiten hebt gekiekt.
Ook al ben ik zelf absoluut amuzikaal. ik zou zo'n prachtapparaat toch niet weg doen ...

Anoniem zei

Je kunt op een piano (of ander instrument) je emoties heerlijk afreageren.
Dus nu de piano de deur uit gaat kan de heer des huizes zich beter, als de emoties los komen, in de kelder opsluiten.

Brimstone zei

@Oldtimer
We hebben geen (fietsen)kelder :-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

dit is een erg mooie piano,brimstone!

ik vrees dat jij er spijt an gaat krijgen, mocht je' m wegdoen.

Anoniem zei

prachtige foto's en ik sluit me bij de andere aan ... wat zonde om dit weg te doen!

Anoniem zei

goede start