zondag 2 december 2007

Roosje en Liesje op pad



Roosje en Liesje hadden er zin in vanmorgen. Ze hadden Brimstone & Co iets horen zeggen over Uffelterzand en Finse Meertje.

"Opschieten! Voor het gaat regenen."



En daar was het Finse Meertje ook wel het Gat van Berend Boer genoemd.

Voor zwemmen was het wat te koud, zelfs pootje baden waagde Roos zich niet aan.



"Waar wachten we nou weer op? Zo schiet het niet op!"



"Staat ze weer door dat zwarte ding te koekeloeren. We willen wel wat meer zien."



"Kom op baas, laat Brimstone maar. Wij gaan verder!"

De resultaten van het gekoekeloer door dat zwarte ding staan in het album Uffelte en omgeving

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was vandaag echt wat je noemt hondenweer. we zijn er dan ook niet op uit geweest met onze golden.

curieuzeneuzemosterdpot zei

tssss .. durf jij zomaar het gat van berend boer op internet zetten?? tsss .. :-))))

prachtige foto's van de twee meisjes!
.. met hun baasje!

wat zullen jullie genoten hebben!!

Anoniem zei

Bij dat Finse Meertje moet ik glimlachen. Dat toponiem is typisch niet autochtoon, want ontstaan doordat ca. 1960 een uitgever van ansichtkaartjes die naam wel mooi vond klinken als titel op een 'echte photo'.

Ik ken het dus als Gat van Berend Boer. Omdat het zo'n diepe trog is had ik altijd de fantasie dat hier geologisch iets bijzonders aan de hand was geweest, maar weet je dat het helemaal nog niet zo oud is? De Duitsers haalden hier zand weg voor de beklinkerde rolbanen van het vliegveld dat vlakbij lag. (Wij speelden nog op en om hun bunkers.)
Bij het Gat van Berend Boer ben ik trouwens nog eens bijna op een nest adders gaan zitten, toen ik een jaar of tien, elf was. Aan de andere kant van de weg, dus meer richting Havelte, lag er in een winter een hele mooie natuurlijke ijsbaan, waar iedereen toen heentrok.

Anoniem zei

Hier hadden de honden geen zin om ver te wandelen vandaag. Ik ook niet, kan bijna niet vooruit met mijn rug, maar dat halen we in de loop van deze week dan wel weer in.

Fliepsen met honden in de buurt lukt me ook niet zo goed. Soms durf ik zelfs zonder honden te gaan, maar dat wordt me wel kwalijk genomen. Als ik de wandelschoenen aan doe, staan ze allebei al klaar.

mieke zei

Het Finse meertje of het gat van de boer, het is om het even, de honden kanhet echt niet schelen hoe het heet.
De hoofdzaak is, dat ze er lekker even uit waren en dat bij dit hondeweer.

Anoniem zei

Dapper hoot, met dat weer naar buiten.... Ik kan me voor stellen dat ze snel verder wilden...

Anoniem zei

Lekker hoor eventjes uitwaaien op een droog moment !
Als ik naar de eerste foto kijk
zie ik zo op het eerste gezicht 2
Chessjes hahaha
mooie koppies.
Hier was het gisteren echt slecht weer, de hele dag gehoost en gestormd..

gr stien

Harriët zei

GOeiemorgen
Een wandeling met Sem zat er gisteren niet in hier.
Het regende behoorlijk.
Sem is ook niet dol op regen trouwens...op water ook (nog) niet.
Meeste Spaniels zijn dol op water.
Zo...ik zal je foto's es bekijken!

Fijne dag hoor.

Anoniem zei

Oj het nou een gat van een boer is of een fins meertje, het is er mooi zo te zien en de honden kunnen er heerlijk wandelen, evenals hun baasjes.

Anoniem zei

Zo te zien, viel er weer heel wat te snuffelen voor deze dames.
En...zijn je schoenen waterdicht..???
Wat een prachtige omgeving rond dat gat van Berend Boer.
Ik heb ook nog een rondje van een kilometer of tien gemaakt en toen ik net thuis was begon het te hozen.

Els zei

Lekker lopen door de regen.
eigenlijk doe ik dat te weinig,want ik vind het wel heel lekker met de regen op je kop.

Anoniem zei

Lekker door de modder banjeren!!!
Al die lekkere luchtjes, die er hangen en daarbij komt nog de wind..die maakt de wandeling helemaal toppie!!

Anoniem zei

Een prachtige omgeving en beide beagle meisjes zullen wel heerlijk hebben gebaggert daar!Wel een heerlijk weertje om alle geurtjes goed te kunnen ruiken zoals het rottend blad en voor de beagles wat wildsporen.

Anoniem zei

Misschien moet je je beagles toch eens influisteren dat ze veel meer van de wereld kunnen zien als ze hun neus wat meer in de wind houden ... ;-)
Mooie sfeervolle serie, trouwens.

Anoniem zei

Je hebt mooie plaatjes gemaakt met dat zwarte ding maar jouw honden zijn op de foto ook hele mooie plaatjes. Een paar logjes terug, staan ze ook zo schitterend op.

Anoniem zei

Het is maar goed dat je niet te laat bent gaan wandelen want laat in de middag kreeg ik het gevoel dat we ons huis vast moesten zetten met tentharingen.
Om eerlijk te zijn had ik met die weersomstandigheden aan de dames verteld dat de baasjes de griep hadden en, hoe het hun ook speet, dus niet de deur uit mochten.

Anoniem zei

Jaaa, gisterenochtend zijn wij er ook snel op uitgegaan voor het noodweer zou gaan losbarsten:)
Op de foto's hebben jullie het nog droog gehouden zo te zien, ook beter voor die zwarte doos van je ;))De hondjes smelten gelukkig niet van regenwater

Anoniem zei

Wie was er nu van suiker en bang dat hij ging smelten?
De hondjes in ieder geval niet....die zijn waterbestengig haha!

Tiny zei

Had hier gisteren ook gereageerd en zie dat hij niet geplaast is, nu snap ik waarom, lastig zeg...
Mooie foto's van je ho9ndjes.

Anoniem zei

Beagles zijn geweldig!

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Het was hier ook echt hondenweer op zondag dus dapper dat jullie erop uittrokken met Roosje en Liesje. En met zulk slecht weer wilden de dames natuurlijk wel een beetje doorstappen he, om een beetje warm te lopen. Moet je niet door dat zwarte ding gaan staan koekeloeren, want dat schiet niet op. ;-)

Vervelend he, dat Blogger die mogelijkheid heeft verwijderd. Veel bloggers zijn er helemaal niet blij mee.

OT: mijn genetica artikelen zijn helaas niet op het internet te vinden.

Anoniem zei

kijk....dat roept hele mooie herinneringen aan hondenwandelingen op bij Muzzzzz.
Hè...wat een gezellige plaatjes.