donderdag 6 december 2007

Zij hadden hun schaapjes geteld



De Sint heeft vandaag het land verlaten. De tijd breekt zo langzamerhand weer aan om de kerstspullen van de zolder te halen.

In de romantische versie van het het christelijke kerstverhaal komen ook schapen voor. Om in de sfeer te komen is Brimstone vanmorgen de schapen op de Uffelter es een bezoekje gaan brengen.



Brimstoontje vond dat vroeger één van de leukste figuurtjes van haar kerststalletje. Ze had er van plastic, maar ook een stel met een echt wollen vachtje. Die wollige mochten altijd vooraan staan, het dichtst bij de kribbe.

Het was voor haar een leuk nostalgisch poppenhuisje.



Een groot formaat foto van de schapen staat in het album
Uffelte en omgeving


16 opmerkingen:

Anoniem zei

We gaan nu op weg naar de Kerst,
een hele gezellige tijd. Vandaag heb ik een voorproefje gehad.

Anoniem zei

Ik had als klein meisje ook een kerststal gekregen van een moeder van een vriendinnetje..m'n moeder heeft 'm nog, stenen beeldjes, en ik vind 'm eigenlijk steeds mooier worden :))

Anoniem zei

zo'n schaapje past toch ook wel bij Brimstone in de stal?
aan de blokstempels te zien is er in het voorjaar al weer volop jong spul te bekijken voor je, en voor ons natuurlijk de foto's.

marianne zei

nou geloof dat mijn mailtjes niet erg doorkomen de laatste tijd snap er geen snars van

marianne zei

OT: Nee het is geen kruising tussen een peer en een limoen maar met 1 van de twee zit je dichtbij

Anoniem zei

Schaapje schaapje heb je witte wol?
Ja baas ja baas 3 zakken vol.....

Leuk hoor,

Anoniem zei

Wij plaatsen nog ieder jaar een kerststal en kerstboom in de kamer.
Om de één of andere reden brengt dit nog de sfeer van kind zijn terug.
Maar onze eigen schapen lopen nu ver van huis met een groot aantal vriendinnen bij de ram in de weide rond te dartelen.

mieke zei

Leuk he die schapen.
Ze hebben zo'n lief gezicht vind ik altijd.
En ja hoor, nu gaan we op naar de kerst en dan is het jaar alweer bijna voorbij.
Erg hoor.

Anoniem zei

Hier hebben we schaapjes van Play-mobil. Wel een oude stal, met kleine electrische lampjes. Maar er mag mee gespeeld worden, dus Playmobil.... Ik ga hier regelmatig bij de Oussants kijken, die vind ik nou leuk!

Anoniem zei

Toen de kinderen nog klein waren, heb ik zelf een kerststalletje gemaakt, inclusief beeldjes...ook van schapen.
Eigenlijk niets bijzonders, maar ik kan er geen afscheid van nemen en plaats hem nog ieder jaar.

curieuzeneuzemosterdpot zei

de schaapjes waren ook mijn favoriet! :-))

jouw foto's zijn dat ook!

warm weekend, brimstone!

Anoniem zei

Dat deed ik precies zo met de "wollen" schaapjes uit de stal, wat een nostalgie!

Anoniem zei

Kerst, heerlijk ... al die lichtjes, de kerstfilms op t.v, als het even meezit sneeuw [alhoewel dit jaren geleden is dat we sneeuw hadden met kerst] ... ja ik vind het gezellig.

Ik heb ook een kerststal ... een heel kleintje 1:12 voor het poppenhuis, maar geen schaapjes erbij ...

Je foto's zijn weer mooi!!

Anoniem zei

dat brengt een beetje kerstgevoel naar boven , zal vandaag in de wind ook eens gaan kijken , en vragen of ze in onze stal willen komen ;)
hihihihihihihihi..moest zo lachen om die koppies in je vorige log ...kon nou binnen ..joh !!!!
fijn weekend meis !!

Chris zei

Gemeen hoor! Zo'n schaap een plukkie wol uit te trekken om het aan het prikkeldraad te hangen! Pfoei Brimstone!:-)Maar het heeft wel een mooie opname opgeleverd. Zouden hier in de buurt ook schapen op een wei te vinden zijn? Hopelijk hebben ze hun vacht nog. Zal wel koud zijn zonder zo'n warme "jas"!

Anoniem zei

Het zijn ook van die lieve beestjes èn ondeugend!
Vorige week was er hier aan de overkant eentje ontsnapt, die liep op de weg en aangezien hier 80 gereden mag worden. . . . .
Gauw jas en schoenen aan en een poging doen om te vangen, nou, dat viel nog niet mee, want het was zó'n leuk spelletje, hard wegrennen als ze je bijna te pakken heeft, toen dacht ik dan zet ik het hek een stukje open, maar dat zwaaide helemaal open en de hele kudde kwam met een noodgang aangerend, gauw weer dicht dus!
Gelukkig kwam er iemand langsgefietst die mij even hielp en
toen was het avontuur weer afgelopen, wat een belangstelling van de rest, het bleef nog lang onrustig.
Ondertussen heb ik de eigenaar maar even gebeld of ze de omheining na wilden lopen, dat kwamen ze gelukkig meteen doen.
Afgelopen woensdag zijn ze de schaapjes weg wezen halen, er is niet zoveel gras meer en het begon behoorlijk nat te worden.
De schaapjes zijn weer op het droge!
Geen schapen met de kerst in het veld dus, jammer!
Dan maar de schaapjes van de kerststal, niet zo zacht maar wel mooi (vind ik)

groeten Marian
Lavendeltuin/Vierkatjes