zondag 11 november 2007

De najaarsschouw komt er aan

Brimstone & Co zijn ingelanden van het Waterschap Reest en Wieden. Aanstaande donderdag begint dit waterschap met de controle van de schouwsloten. Schouwsloten zijn de greppels rond percelen, die er voor moeten zorgen dat het water goed kan worden afgevoerd. De helft van de schouwsloot die aan het perceel grenst moet door de ingelande worden gemaaid en gebaggerd.

Dit weekend maakte de bosmaaier tussen de buien door overuren.



Vooral achter is het een diepe greppel, dus een flinke klus.



Maar de kant ziet er uiteindelijk flink kaal uit. Nou de boel nog van de bodem halen dan is dat gebeurd.



Op naar de tweede schouwsloot. Die is minder diep, maar wat er deze zomer allemaal gegroeid is, was taai spul.

Maar we kunnen de schouw met een gerust hart tegemoet zien! Want ook deze greppel lag er aan het eind van de middag keurig bij.



10 opmerkingen:

Anoniem zei

En na gedane arbeid is het goed rusten. Maar wat een werk zeg! Brimstone en co zijn wel van alle markten thuis onderhand. Maar nu is het weer klaar voor de aankomende schouw en de rest van het jaar.

kan er weer heerlijk worden gegrepeld door de beagles!

Anoniem zei

Wat een geluk, dat er geen water in de sloot stond, want dan was het baggeren. Bij mijn vorige huis had ik er zo één, maar gelukkig nu niet meer. Maar jullie zijn er voor een jaar weer vanaf.

Anoniem zei

Laat ze maar komen hoor!
Het ziet er weer piekfijn uit!
Zal wel een hele klus geweest zijn maar je hebt wel eer van je werk!


gr stien

Anoniem zei

De taakverdeling was weer goed: Brimstone maakt foto's terwijl Co aan het werk is. Top!
Gr Jan W

Anoniem zei

Dat kun je nauwelijks meer een greppel noemen, dat is een complete (droge) sloot. Het is inderdaad wijs om deze klus uit te voeren voordat er water in staat. Afijn, voorlopig kan de schouwsloot er weer tegen!

Anoniem zei

Dat was flink aanpoten geblazen!! Maar het ziet er weer piekfijn uit!

someone zei

Jeetje, wat een werk zeg! Hier is de sloot gedempt, dus daar hebben we geen omkijken naar!

Anoniem zei

de foto's en de uitleg zijn heel verhelderend voor zo'n stadse als ik :)

Anoniem zei

Aaah, mijn favoriete bezigheid.... Bij schoonma in Siegerswoude heb ik dit werk op mij genomen gedurende de zomer. Ook op de volkstuin moet de sloot schoon, alleen ben ik niet geslaagd volgens de hoge heren. Maar er staan nog wat plukjes Gele Lis en er zijn ook zwanebloemen die ik er beslist niet uit haal. Beschermd en elk jaar goed voor mooie natuur.

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Poeh zeg, wat een klus maar je hebt eer van het werk want het ziet er weer piekfijn uit!