maandag 26 november 2007

Iris-de-Pieris



Iris-de-Pieris? Wat is dat nou voor een naam?
Nou gewoon één van de vele koosnaampjes die Brimstone & Co voor Iris hebben. In het hondenstamboek is ze ingeschreven als Iris from Muskoka Dream's.

Iris is bij ons gekomen toen ze anderhalf jaar was. Ze had toen niet zo'n gelukkige tijd achter de rug. Het heeft een tijdje geduurd voordat Iris begreep dat er mensen zijn die je wel kan vertrouwen. Maar het is helemaal goed gekomen met dit lieve meisje, dat alweer 4 jaar bij ons is.



Meer foto's van Iris staan in haar album onder "Wie is wie?"

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een lekker snoetje heeft ze toch!
Maar wat een troetelnaam! voor dit kleine iertje!

Anoniem zei

wat is een naam?
Een van onze honden noemen we "Mormel" terwijl het een lieve hond, uit het asiel, met ondeugende streken is.

Anoniem zei

Gelukkig heeft ze het nu goed. Wat een zoet koppie.

mieke zei

Kijk zoiets lees ik altijd graag.
Heerlijk dat Iris zo'n mooi en lief nestje gekregen heeft bij jullie.
Met veel geduld, zijn de dieren echt wel weer in staat om de mensen lief te hebben.
Wij hebben dat met onze 2 katten.

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een vertederend kopje ..

veel plezier samen!

Anoniem zei

Wat een scheet! Kijk dat koppie nou! Wij hebben ook de gewoonte allerlei rare bijnamen te verzinnen voor het poezenspul. Sommigen zijn echt niet geschikt voor publicatie...:)

Anoniem zei

Nou, Iris de Pieris mag er zijn hoor!
Heerlijk om te merken dat- na veel geduld natuurlijk- de hond je gaat vertouwen :-)
(en pssshh- ik zeg wel eens hé Buster Liguster...;-))))

Anoniem zei

Mooie beessie met een lief koppie, gelukkig dat het helemaal goed gekomen is met haar.
Je link naar de honden doet het niet, tenminste bij mij niet jammer..
gezellieg dag verder en groeten

Anoniem zei

Gelukkig kwam ze bij jullie terecht heeft ze het vertrouwen teruggekregen. Het lijkt me een hond met een hoog knuffelgehalte en
wil je haar van mij een knuffel geven?

Anoniem zei

Wij hebben ook verschillende troetelnaampjes voor ons hondje en poes, al klnkt het niet allemaal even vleiend haha.
Gelukkig heeft Iris een gouden mandje bij jullie gevonden! Snap dierenmishandeling of verwaarlozing gewoon niet...

Anoniem zei

Mooie honden vind ik het mijn vriendin heeft er ook 1 en lekker eigenwijs. Niks voor mij ik hou meer van honden die luisteren maar als ze van een ander zijn dan vind ik ze fantasisch hihihi.

Anoniem zei

ja heerlijk is dat het ...om je beesten koosnaampjes te geven.
Ik weet van al mijn honden de koosnaampjes nog en geloof maar niet dat ik ze door elkaar haalde.
Nee ieder heeft zijn eigen trekjes en de daarbij passende naam.
Klaas het vanzelf "Dikke "
Willem heet "lekker ding " of "Blauwoog "
Saar heet "apparaat" en Kees heet "Kezebees".
Meid we zijn zo gek als een cent....whahahahahahaha

Anoniem zei

Aaaaaach.............wat een lief koppie. Gelukkig heeft ze het nu goed.

Anoniem zei

Grappig dat we zo allemaal van die gekke koosnaampjes hebben. haha
Maar ze heeft een heel lief koppie,
en fijn dat ze het vertrouwen in de mens weer terug gevonden heeft.

Anoniem zei

Ik vind Beagles fantastisch.
Alleen die oortjes al :-)

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Iris-de-Pieris, ach ja, als het maar rijmt he? Ik zal maar niet vertellen wat een rare bijnamen mijn katten hebben. OKE, twee dan: Vita: frutteke patatteke en Pipje: pipsyflipsy. Niet verder vertellen hoor! ;-)

Fijn dat het uiteindelijk toch nog goed gekomen is met Iris. Mensen die dieren slecht behandelen, tja, daar begrijp ik helemaal niets van. Geef Iris maar een lekkere dikke knuffel van mij want ze mag er zijn hoor!