zondag 28 oktober 2007

Hubertusjacht van het Noorden



Deze 'stirrup cup' werd gistermiddag geheven bij aanvang van de Hubertusjacht van het Noorden in Havelte. De Jachtvereniging Soestdijk hield daar een slipjacht met hun meute Kerry Beagles.

Brimstone & Co hebben de jacht van de zijlijn gevolgd. En ze hebben verschillende keren kunnen genieten van de full cry van de hounds. En natuurlijk van de prachtige jachtpaarden die de meute vergezelden.

Als je niet precies weet wat een slipjacht is, kijk dan eens op de site van de Jachtvereniging Soestdijk



Voor paard en ruiter zijn er in het veld verschillende hindernissen neergezet.



Tijdens de sherrystop, waar overigens meer bier dan sherry te signaleren viel, verbleef de meute in een ren. Misschien onnodig om te vertellen dat Brimstone daar de hele tijd met haar hoofd heeft ingehangen.



Een volledig fotoverslag van deze fantastische middag staat in het album Hubertusjacht van het Noorden 2007

18 opmerkingen:

Els zei

Wat een mooie kleuren hebben die honden zeg.

Anoniem zei

Geweldig, eerst die verwachtingsvolle koppies in de wagens...dan mogen ze er eindelijk uit!!!
Het samenspel van ruiter, paard en hond.
Het zijn echte werkhonden, je zou niet verwachten dat het zulke kroelkonten zijn.
Maar ja, het zijn en blijven beagles!!!!LOL
Nou Brimstone, je hebt je best gedaan!!!!!!

Anoniem zei

Het is een kleurrijk gezicht, zo'n jachtvereniging met hun rode jassen en de mooie paarden en dito honden. Zelf hou ik helemaal niet van de jacht.

Anoniem zei

Wat een prachtig gezicht en wat een geconsentreerde blikken van de honden. Alles staat op scherp.Ik kan me voorstellen dat het genieten van om dit van zo dichtbij mee te mogen maken.

Anoniem zei

ziet er spectaculair uit zeg , drukker als in mijn wei ;))) whahahahaha mooi gezicht , hoop alleen niet dat er één dier het haasje was !!

mieke zei

Als deze jacht met een namaak vos gebeurt, vind ik het heel mooi.
Niet zoals vroeger toen de echte vossen werden gejagd, dat vond ik altijd vreselijk zielig voor de vossen.

Brimstone zei

Voor alle duidelijkheid.
Bij een slipjacht wordt niet op een vos of ander dier gejaagd.

De meute volgt een van te voren uitgelegd spoor dat wordt gemaakt door een lap over de grond te trekken met een vossenlucht eraan.
In feite wordt er dus gejaagd op niets.
groet,
Brimstone

Anoniem zei

Mooie Engelse beelden.
Als hondenliefhebster moet je je hart wel kunnen hebben ophalen.

Anoniem zei

oude tradities in een diervriendelijk jasje dus :))
dan is er voor iedereen veel meer te genieten ;)
mooie foto's :))

Anoniem zei

Dat lijkt me helemaal geweldig om eens mee te maken...paarden en honden helemaal in hun element :-))) Mooi geluid zal dat zijn van die meute :-)

Anoniem zei

He, kan weer reageren.
Hij doet 't weer !!

Wat een mooi gezicht, zo'n hele meute bij elkaar, allemaal op scherp totdat ze los mogen.
Lijkt me een geweldige belevenis !
Het zijn pracht honden.

gr stien

Anoniem zei

'tis gelukt Brimstone.
hebben jullie nog de kill gezien,
nou ja, dat de honden een lekkere koeienpens krijgen?
schitterend gezicht die jagende meute.
groetjes,
Gré

Anoniem zei

Als ik ergens 'Jachtvereniging Soestdijk' lees, dan gaan mijn nekharen altijd wat overeind staan. Ik heb het trouwens helemaal niet zo op de jacht staan. Ik zie het slechts als een noodzakelijk kwaad om overbevolking van bepaalde soorten te voorkomen, en niet om een feestelijke gebeurtenis.

Afijn, gelukkig las ik dat het hier niet gaat om een vossenjacht zoals in Engeland. Het gaat dus om een 'nep-jacht' zonder levende prooi, als ik het goed heb begrepen, puur voor de sport van mens en dier.

En dus kon ik met een gerust hart even doorbladeren naar je volledige fotoverslag. Eerlijk is eerlijk: het zier er spectaculair uit, en je hebt er een prachtige fotoshoot van gemaakt.

En ik heb weer wat bijgeleerd ...

someone zei

Leuk zeg! En herkenbare koppen, we hadden vroeger thuis jura- en Schweitzerlaufhunden.... Ik vind ze prachtig om te zien, maar een meute Bloedhonden blijft mijn all time favourite....

Anoniem zei

Lijkt me geweldig om een keer te zien! Te zien en te horen ;) waar de honden voor bedoeld zijn en waar ze het meest van genieten! Mooie foto's waar ik toch van kan mee genieten, ook al was ik er niet in het echie bij :))

Anoniem zei

Geweldige actiefoto’s, maar wel hele kunst om die honden bij te houden.
Ik heb even naar de link gegaan, maar zo te zien worden die honden heerlijk beloond.
Ze gaan helemaal uit hun dak, en over de hekken heen voor hun beloning.
Ik heb dit nog nooit eerder gezien, maar het lijkt me geweldig om dit een keer in het echt te zien, maar daar staat me daar een file.
Super gedaan deze actiefoto’s, kon je het zelf wel bij houden met je camera.

curieuzeneuzemosterdpot zei

dit ziet er enorm boeiend uit, brimstone!

jouw foto's geven een schitterend beeld van hoe het eraan toe gaat.

de meute is erg aandachtig en ziet er fantastisch uit!!

Anoniem zei

Zoiets lijkt me fantastisch om in het 'echt' mee te maken. Ik ken slechts de demostraties op een Country Fair.
Gr Jan W